Øg værdien af Sleeknote med goal tracking [Videoguide]

Bruger du sleeknote til leadgenerering?

Ellers er dette indlæg nok ikke relevant for dig.

MEN..

Hvis du allerede bruger Sleeknote til at indsamle nye subscribers på dit website, vil du i løbet af 5 minutter kunne øge værdien af din investering markant!

Hvordan tænker du?

Det er simpelt.

Data = Viden … og viden er næsten altid værdifuldt.

Lige nu måler du måske bare på antallet af subscribers for at vurdere din indsats?

Den tid er snart ovre..

På kun 5 minutter kan du nemlig opsætte goal tracking i Analytics som giver dig mulighed for at måle præcis hvilke kanaler der konverterer på dine pop-ups eller hvilke målgrupper der har højst konverteringsrate.

Kort sagt: Du får ALT den data du kender fra Analytics, blot koblet sammen med din Sleeknote performance.

Fedt!

Hvordan gør man så?

Sådan opsætter du mål-tracking i Analytics på bare 5 minutter:

1. Åben din Google Analytics konto.

2. Se denne videoguide og følg anvisningerne:

3. Læn dig tilbage og glæd dig til at analyse spændende performancedata for din leadgenerering.

Hvordan bruger du dataen til at skabe værdi?

Når du først har opsat trackingen er der flere måder du kan opnå værdifulde indsigter:

  • Importer dit mål til Google Ads
    På den måde kan du tilskrive hvilke kampagner der er med til at drive nye subscribers.
    Du vil ofte se at mange top-funnel kampagner skaber mange subscribers selvom de ikke giver omsætning øjeblikkeligt.
  • Tillæg en værdi til en subscriber
    Hvis du kører lead-ads på Facebook ved du allerede hvad et lead er værd for dig. I så fald kan du tillægge den værdi til dit mål i Analytics. På den måde tilskriver du den reelle værdi for et lead til de kanaler som bidrager til et sign up.
  • Kombiner med andre segmenter
    Du bør udnytte den rige data der er tilgængelig i Google Analytics ved at kombinere dit mål med andre segmenter og metrics. Du kan eksempelvis undersøge om der er nogle målgrupper der aldrig konverterer. Måske er den ældre målgruppe ikke lige så glad for pop-ups som den unge målgruppe? Det kan du svare på i løbet af få minutter.
Avatar

About the Author: Asger Storebjerg

Hej, mit navn er Asger og jeg er manden bag SEO SEM Specialisten, og her på siden deler jeg ud af min viden om digital marketing. Til daglig arbejder jeg som paid search lead og digital marketingkonsulent hos No Zebra.

You May Also Like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *