anbefalede podcasts om marketing

8 gode podcasts om marketing

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 votes, average: 4,86 out of 5)
Loading...

 

Du kender det nok?

Når man arbejder indenfor marketing, er der utrolig meget viden at holde sig opdateret på…

Derfor er podcasts et genialt værktøj, til at tilegne sig ny viden på de tidspunkter hvor du ellers bare spilder tiden.

Er du i tvivl om hvorvidt podcasts er på vej frem, så læs denne artikel: “Den nye dreng i klassen – podcasts”

podcasts om markedsføring

Så lad os se på nogle af de podcasts jeg personligt vil anbefale dig at lytte til!

Den hurtige: Marketing brief

Halfdan fra Obsidian og Emil fra Sleeknote skal have alle former for respekt for deres podcast Marketing brief.

Hver episode tager ca. 10 minutter med ingen bullshit og ingen reklamer, og så er indholdet rigtig godt. I skrivende stund er de på episode 184, hvilket siger meget om hvor gennemarbejdet deres koncept er.

Hør den her, på spotify eller i din podcast app.

Den e-handels fokuserede: eCommerce Power Talk

Podcasten fra NoZebra er 100% fokuseret på e-handel, hvilket sikrer en klar retning i både indhold og målgruppe.

Den adskiller sig særligt ved at der altid inddrages en ekstern ekspert i podcasten, som ofte er højt anerkendte profiler fra den danske marketing scene.

Du kan læse mere eller høre podcasten her.

Den solide: Pottercut Podcast

Pottercut er en rigtig solid og velproduceret podcast som handler helt generelt om markedsføring på internettet.

Episoderne tager ca. 30 minutter, og går hver især i dybden med et emne indenfor markedsføring, hvor en specialist ofte gæster studiet.

De primære emner er: Social media marketing, markedsføring med nyhedsbreve, pressemeddelelser, video og podcast.

Hør den i din podcast app, eller på linket her.

Den tunge: iProspect B2B Enterprise podcast

iProspect har lavet en af de helt gennemarbejdede podcasts, som henvender sig til marketingchefer og direktører i B2B virksomheder. Derfor er niveauet også utrolig hørt, og en episode tager gerne ca. 40 minutter.

Selvom du ikke er i målgruppen vil jeg dog anbefale dig at give den en chance, kvaliteten af indholdet følger målgruppen, og derfor er indholdet også af øverste hylde, hvor kun de dygtigste specialister gæster studiet.

Personligt kan jeg anbefale denne episode om omnichannel marketing, hvor Rina Hansen gæster studiet.

Du kan høre den her på linket, eller i din podcast app.

Den variende: Help marketing

Help Marketing er en ganske fin podcast indenfor marketing. Den varierer dog meget i konceptet, hvor én episode tager 13 minutter, mens en anden tager over en time.

Personligt kan jeg bedst håndtere når konceptet er konsistent, og strukturen overholdes, men jeg vil dog give dem credit for kvaliteten af indholdet. Derfor får de en plads på listen.

Hør den i podcast appen, eller på linket.

Den helt store: Marketing School

En af de helt store internationale drenge i podcast verdenen er Marketing School med Niel Patel og Eric Siu.

Vil du selv starte en podcast bør denne være din inspiration. I skrivende stund har de lavet 587 episoder, og konveptet er helt klart hele vejen igennem.

Hver episode varer under 10 minutter, og giver dig brugbare tips, og ordet brugbar er netop essensen i deres indhold.

Vigtigst af alt, så kommer deres podcast med timestamps, så du nemt kan finde tilbage til specifikke passager.

Besøg deres site her, eller hør podcasten  på itunes, google play, podcast, soundcloud m.m.

Den almindelige: Marketing to go

René Hjetting laver podcasten Marketing to go, som jeg har døbt den almindelige. Hvorfor så det?

Vi har at gøre med en solid podcast, hvor indholdet er godt og interessant. Det er lidt en blanding af mange af de overnstående podcasts, og har ikke et unikt koncept, alligevel synes jeg at podcasten er rigtig god.

Episoderne varer fra 22 minutter til 1 time og 7 minutter.

Hør den på podcast appen, eller besøg siden her.

Den SEO-fokuserede: Organisk vækst

Organisk Vækst er en meget specialiseret podcast som udelukkende handler om søgemaskineoptimering.

I podcasten hører du blandt andet Simon Elkjær som har gæsteblogget her på siden med sit indlæg om Google retningslinjer. Han tager dig igennem SEO fra A-Z.

Skal du høre nogle af de ovenstående podcasts?

Det var den sidste anbefaling for denne gang. Kender du alle disse podcast i forvejen, eller er der et podcast du synes mangler på listen?

Så hører jeg gerne fra dig inde på vores facebookside.

Hvornår kan man høre podcast?

Da jeg startede med podcasts hørte jeg det kun når jeg sad i bilen, men med tiden har jeg fundet ud af at selv for en 10 minutters cykeltur kan det godt betale sig at sætte et spændende podcast på.

Du vil blive overrasket over hvor mange ting du kan blive klogere på, uden nogen særlig indsats.

Personligt hører jeg podcast når jeg:

  • Cykler
  • Kører bil
  • Laver mad
  • Laver kedelige manuelle opgaver
  • Slapper af med en kop kaffe
  • … og mange andre situationer…

Pointen er at mulighederne er uendelige!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 votes, average: 4,86 out of 5)
Loading...

About the Author: Asger Storebjerg

Hej, mit navn er Asger og jeg er manden bag SEO SEM Specialisten. Min mission er at offentliggøre min viden om SEO & SEM til alle dem der måtte være interesserede i at lære mere om online markedsføring.

You May Also Like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *