sådan skriver du noter i google adwords

Nu kan du tilføje kommentarer til grafer i AdWords

Er du faldet tilfældigt over den nye note-funktion i Google AdWords?

Af ukendte grunde har der ikke været meget snak om denne funktion, på trods af at den vil få stor betydning for os der arbejder med i AdWords interfacet.

Kort sagt, så er det nu muligt at skrive noter/kommentarer direkte i grafen på dine kampagner i Google AdWords. Det er den samme funktion som vi har haft længe i Analytics, hvor det hedder annoteringer.

Hvorfor skal jeg bruge energi på at skrive kommentarer?

Hvis du endnu ikke kan se værdien i denne funktion, så giver jeg dig her 3 gode grunde til at dette er en genial funktion, som du skal bruge hver gang du er i AdWords interfacet.

  1. Hvis du har et bureau til at arbejde med din AdWords, og du enten skifter bureau, eller de kobler anden specialist på din konto, så er det umuligt at kende historien i kontoen. Med kommentarer direkte på kampagner og adgroups kan nye hænder få et indblik i de beslutninger man har truffet tidligere.
  2. Hvis du ofte tester nye budstrategier eller andet, kan det være svært at huske hvornår de forskellige ting er blevet implementeret. Det giver et grynet billede af din performance, hvis du ikke har de præcise datoer.
  3. Hvis du vil sammenligne din performance year-over-year (YoY), så er det en kæmpe fordel at kunne se kommentarer fra året før, som fortæller dig hvorfor grafen ser ud som den gør.

 

Det var blot 3 eksempler, men det er mange andre årsager til at kommentarer vil give merværdi i din konto.

Hvordan skriver man kommentarer i AdWords?

I første omgang kan kommentarer kun skrives på kampagne eller adgroup niveau.

STEP 1: Naviger til kampagne eller adgroup niveau

STEP 2: Tryk et sted på grafen hvor du vil skrive en kommentar, og tryk på “TILFØJ NOTE”

step 2 for kommentater i adwords

STEP 3: Skriv en kommentar, vælg en dato og tryk på “GEM”

step 3 når du tilføjet kommentarer i adwords

STEP 4: Se dine kommentarer ved at klikke på de små sorte firkanter under grafen

step 4 for at skrive kommentarer i adwords

Med de simple steps, kan du nu skrive og se dine kommentarer i AdWords.

Anbefalinger

Hver person skal finde sin egen fremgangsmåde, for at bruge denne funktion.

Jeg vil dog give et par anbefalinger til hvordan jeg mener det skal anvendes.

Hver gang du ser et udsving på en kampagne-graf, som har betydning, så skriv en kommentar til den.

Du skal ikke skrive en kommentar bare for at gøre det, men så snart du undrer dig over noget, kan du forvente at en anden vil undre sig over det samme. I det tilfælde bør du notere det i en kommentar.

Dér hvor noter i AdWords er særlig stærkt er, når du laver analyser af dataen, og finder frem til konklusioner. Disse bliver ofte glemt, eller er umuligt at finde frem til 6 måneder senere. Derfor bør dine relevante indsigter altid blive noteret.

Endeligt anbefaler jeg, som det fremgår tidligere, at du altid noterer store ændringer på dine kampagner. Særligt ændringer i dagsbudget, budstrategier og keywords er en god idé at tilføje som en note.

Skal du selv bruge den funktion?

Jeg vil meget gerne høre fra dig, om du kommer til at bruge denne funktion.

  • Hvordan vil du bruge den?
  • Kan det spare dig tid? (eller vil det kræve mere tid af dig)
  • Hvor ser du den største nytte?

REKLAME:

A-KASSE for salg og marketing:

 

 

About the Author: Asger Storebjerg

Hej, mit navn er Asger og jeg er manden bag SEO SEM Specialisten. Min mission er at offentliggøre min viden om SEO & SEM til alle dem der måtte være interesserede i at lære mere om online markedsføring.

You May Also Like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *