
Display banner størrelser i Google Ads (formater og specifikationer)
Google Display Netværk (også kaldet GDN) er oplagt for de fleste virksomheder der vil udvide deres marketingmix med større reach og stærke målretningsmuligheder. Når du arbejder med display annoncering i Google er der 2 primære faktorer som afgør om din kampagne får succes: Kreativet (dine…
7 YouTube statistikker du skal kende som marketer i 2020
YouTube er i en fantastisk vækst, og tordner lige nu frem både som socialt medie og som annonceringsplatform. YouTube er den anden største søgemaskine i verden lige efter Google, og så er de også det andet største sociale medie i verden med 2 milliarder månedlige…

Google tester indsamling af leads direkte i søgekampagner → Velkommen til lead form extensions
KÆMPE NYHED i Google Ads, som nu tester deres nye lead form extensions (formularudvidelser) på danske konti. Du kan ikke være sikker på at udvidelsen er tilgængelig i din konto endnu, men du kan tjekke under annonceudvidelser. Hvis du har fået adgang ser det ud…

Youtube Bumper Ads – Guide og konkrete eksempler
Hvad er Youtube Bumper Ads, hvorfor bør de indgå i dit marketing-mix og hvordan kommer man i gang? Konkrete eksempler på bumper ads findes i bunden af artiklen. Alt det og mere til får du svar på i nedenstående indlæg hvor vi stiller skarpt på…

Update: Google Ads fjerner average position
Læs også artiklen med specifikationer og størrelsesformater for Google display annoncer. at den meget brugte metric average position endegyldigt fjernes fra Google Ads interfacet. Hvad var Average Position: Average position var en måleenhed for den gennemsnitlige position en annonce blev vist i hos Google. Var din AP…

Komplet guide: Sådan skriver du gode annoncer til Google Ads
Formater og bannerstørrelser til Google Du har med garanti set en annonce i Google og tænkt: “Det må kunne gøres bedre”? Det kan det.. og med denne guide får du den rette viden til selv at skrive perfekte AdWords annoncer som folk klikker på. Så…

Dérfor skal du annoncere på dit eget brand i Google Ads
Hvorfor skal jeg annoncere i Google Ads på mit eget brand navn i exact match? Sådan spørger mange, når de kigger over udgifterne i Google Ads og undrende ser at der betales for at vise annoncer på deres eget brand navn. Men.. Det er ikke…

Youtube (Video Ad) sequencing – Ny funktion i Google Ads
Youtube sequencing.. it’s finally here! Video er en af de mest undervurderede kanaler i Google Ads. I Danmark har branchen været særlig langsom til at tage imod YouTube som en kanal på lige fod med Search, Display, Email og Facebook. Personligt vil jeg argumentere for…

3 tips til optimering af dine Google Shopping annoncer (PLA)
Denne artikel er skrevet af Micky Weis, der til dagligt rådgiver nogle af de største e-commerce sites i Danmark. Med en bred vifte af kunder, både store som små, har Micky gjort sig en masse erfaringer, som han bl.a. deler ud af på sin blog om…

Sådan optimeres Google Shopping Description
Læsetid: 5 minutter Indhold: I dette indlæg kan du forvente at få grundlæggende retningslinjer og konkrete tips til hvordan du optimerer dine beskrivelser i Google Shopping feeds. Rent teknisk så tillader Google 5.000 tegn i en produktbeskrivelse. Man skal dog ikke være et geni for at…