Hvornår er det bedst at tweete? få svaret på hvornår du skal poste på twitter her.

Hvornår er det bedst at Tweete?

Du bruger måske allerede Twitter? Eller også skal du igang?

I dette indlæg svarer vi på hvornår det er bedst at tweete, så du får mest ud af din indsats på Twitter.

Bedste tidspunkt at Tweete ifølge Buffer

Platformen Buffer, som kan bruges til at planlægge sine posts på sociale medier har analyseret 4,8 millioner tweets, og har fundet frem til følgende (du kan læse det fulde studie her).

  1. Tidligt om morgenen modtager tweets flest kliks i gennemsnit.
  2. Sent om aftennen modtages flest likes og retweets.
  3. Det bedste tidspunkt at tweete varierer på tværs af lande, så det er essentielt at eksperimentere med sin målgruppe.

Læs også indlægget: Hvornår skal man poste på Instagram?

Det tidspunkt hvor flest tweeter

Det tidspunkt på dagen hvor flest tweeter er mellem 12 og 13. Fra klokken 11 begynder volumen at stige, og mellem 12 og 13 kommer der aller flest tweets ud.

Mellem 3 og 4 om natten ses det aller laveste antal tweets.

Hvad kan man så bruge det til?

Vi kan som minimum konstatere at hvis der flest tweets i en specifik periode, er det også dér hvor flest er online på twitter. Udfordringen er naturligvis at hvis du tweeter på samme tidspunkt som alle andre, så er der mere støj at komme igennem.

Samtidig er der dog flere at nå ud til, da en større del af online.

Hvornår er det bedst at tweete i B2B segmentet?

Målretter du business to business? Så mener Hootsuite at mellem 12 og 15 i hverdage er det bedste tidspunkt.

Særligt omkring klokken 15 modtages flest klik og retweets.

Husk også at hvis du bruger twitter b2b, så bør du have en særskilt strategi for denne kommunikation.

Ingen data trumfer virkeligheden… så husk at teste

Det sker desværre utrolig ofte at folk stoler blindt på andres data, og med god grund, da et datagrundlag ofte kan være meget overbevisende.

Faktum er dog..

Med online kommunikation er ingen målgrupper identiske.

Sørg derfor for at du altid er kritisk overfor data som det ovenstående, og husk at teste løbende hvad der virker for netop din målgruppe.

Lad mig høre fra jer

Nu er det tid til at jeg skal høre fra dig!

Har du lavet dine egne tests? Hvad har du fundet ud af?

Bruger du twitter i din markedsføring og hvorfor?

Skriv en kommentar og lad os starte en dialog.

Avatar

About the Author: Asger Storebjerg

Hej, mit navn er Asger og jeg er manden bag SEO SEM Specialisten. Min mission er at offentliggøre min viden om SEO & SEM til alle dem der måtte være interesserede i at lære mere om online markedsføring.

You May Also Like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *