Cart abandonment som også kaldes forladt kurv eller abandonned cart er disciplinen at sende en mail med de varer som en besøgende har “glemt” i kurven.
Flere studier peger på at denne type mails kan have åbningsrater på helt op til 80%, og flere af de kunder jeg har arbejdet med har også vist konverteringsrater på +5% for en forladt kurv mail.
I denne artikel finder du ingen how to eller smarte guides. Nogle gange mangler man bare nogle eksempler at se på for selv at komme i gang, og det er præcis hvad du får her.
Jeg har blot samlet en række eksempler på abandoned cart mails som du kvit og frit kan kigge på og få inspiration til dit eget setup.
Herunder finder du et eksempel fra GoPro som fanger opmærksomheden med et billede som selvfølgelig er taget på et GoPro kamera.

Dernæst får du et eksempel fra virksomheden GoGlamping som sælger oplevelser og ikke har nogen direkte kurv, men i stedet et bookingflow som man kan starte uden at gennemføre det.

Her har du et eksempel på en cart abandonment mail fra Boozt som sender en rabatkode med deres mail. Desværre kan billedet ikke loades.

Det næste eksempel får du fra Coop Shopping som har en meget simpel mail, hvor den røde kasse står og bevæger sig i en Gif.

Herunder får du et eksempel fra Wish, som vi vist alle kender fra deres meget aggressive markedsføring når først man har oprettet en bruger hos dem.

Her et eksempel fra Silvan som har et alternativt layout som fungerer rigtig fint.

Til sidst får du et eksempel fra Coolshop, hvor billederne desværre ikke kan loades, men som stadig giver en god idé om hvordan mailen har set ud.
